Přeskočit na hlavní obsah

Co číst dětem v Anglii

Od půlky září se starám o dvou a půl-letého chlapečka a čekala jsem, že se mu knížky moc číst nebudou. To jsem se ale mýlila.

Knížky čteme pořád během dne a potom i hodinku před spaním. Já jsem ten typ člověka, co čtení dětem podporuje, takže s tím nemám vůbec žádný problém. Ba naopak - čteme si pořád.

Je hezké, když si nějakou knížku oblíbí, ta se mu čte pořád a on jí potom dokáže celou odříkat. Takže takhle potom on čte ty knížky mně, když už jsem třeba unavená aby si trochu procvičil paměť.

Nevím jak celkově v UK, ale "u nás doma" nefrčí klasické pohádky typu O červené karkulce ani Cars. U nás jsou oblíbené knihy čtvercového rozměru s taktrochu omyvatelnými deskami, spoustou obrázků, málo textu a bývají poučné. Tyhle knížky se tu dají pořídit úplně všude.
My je máme buď z knihovny (kde jich mají spoustu a i vám jsou ochotné poradit, které jsou ty top) nebo z Londýnské ZOO (vždy je mají u každého komerčního zvířete) a nebo běžně koupenou. Na Camdenu jsem potkala obchod, kde mají slevy na knihy (něco jako u nás máme Levné knihy) a mají tam i tyhle....vlastně kolem něj chodím každý den...ale teď už se tam chci v blízké době doopravdy podívat!


Untitled

Tyhle teď máme doma.

Keith - je o kočce, které spadne na hlavu zmrzlina, ta se za to stydí před přáteli a tak předstírá, že je to kouzelná čepice :D

Elmer and the hippos - koukala jsem, že o Elmerovi by mělo být více knih. Pointa téhle spočívá v tom, že sloni půjčí hrochům svou řeku, protože ta jejich vyschla. Potom se zjistí, že je jen koryto zavalené kameny a všichni si vzájemně pomůžou.

You can't take an elephant on the bus - upřímně...ani nevím, o čem tahle je. Je divná a o ničem. Na jedné stránce vám řeknou, že nemůžete dát do autobusu slona, na další že opici.....

Tiger's story - tahle je ze ZOO. Tygr vyroste z mláděte a jde sám na lov, cítí ale jiného tygra a tak uteče, protože ví, že každý tygr má vyznačené své teritorium.

Sausages - to je ale pitomost, to vám povim :D Ale máme ji rádi. Dřevorubec zachrání kouzelného trpaslíka a ten mu dá za odměnu tři přání, s manželkou si sednou a přemýšlí, co si budou přát, přemýšlí tak dlouho až vyhládnou a on si přeje párky k večeři... no a samozřejmě se to bere jako první přání, ona mu vynadá, že ho vyplýtval a přeje si, aby mu párky přirostly k nosu...i to se stane a nakonec si tedy přejí aby je z nosu neměl. A jsou šťastní a mají večeři :D

The selfish crocodile - tu máme taky hodně rádi. Krokodýl tvrdí, že řeka je jen jeho a všichni se ho bojí a nechodí tam, jeho ale začne bolet zub a nikdo mu nechce pomoct. Nakonec se odhodlá myš a on si uvědomí jak byl sobecký.

Carrot soup - a konečně ta naše nejoblíbenější! Králíček si na jaře zasadí mrkev, aby si z ní potom mohl udělat svou oblíbenou polévku. Celý rok se o ní stará, ale když je čas sklidit, mrkvička nikde. Ptá se všech svých přátel zda ji někdo z nich neviděl, ale všichni mu odpovídají, že ne. Králík přijde smutný domů a tam na něj čekají všichni jeho přátele s hotovou mrkvovou polévkou :)


Z knížek se dá dobře naučit angličtina díky obrázkům a jednoduchosti. Nerozumíte třeba jednomu v celé knížce, ale jednodušše ho pochopíte z kontextu. A výhodou také je, že tím, že je krátká, děti si ji snadno zapamatují a když si třeba nejste jisti výslovností, děti přesně vědí, co je tam napsané a poradí (pokud jim to samozřejmě čte i nějaký rodilý mluvčí) :)

Příjde mi škoda, že v ČR takovýhle typ knížek nemáme, nebo já o tom alespoň nevím. Opravdu doporučuju i do ČR! Je to jednoduchá angličtina, takže není problém si to přeložit, jen nějaké jsou rýmované, ale to na pointě neztratí. Příjdou mi drahé, ale pokud v krámkou na Camdenu budou za půlku, tak rozhodně není nad čím přemýšlet...

A co čtete vy dětem?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Svatba s odstupem několika měsíců

Zážitek na celý život. To o své vlastní svatbě řekne asi každý. Ale u nás to byl zážitek na celý život i pro většinu svatebčanů, kteří ten den s námi prožili. Pro někoho by tohle vysněná svatba dost možná nebyla, ale pro mě to rozhodně splněný sen byl. I když byl bez zámku, holubic a kočáru. Je to momentka a já jí naprosto miluju. Děkujeme oběma, za všechnu tu pomoc a energii, kterou jste naší svatbě věnovali.

Česká rafaela po britsku a domácí vanilkový cukr

Mnoho z vás mě prosilo o další recepty na vánoční cukroví, které je možné udělat z britských surovin. Dnes se můžete těšit na domácí rafaela. Jednodušše řečeno jsou to sladké kokosové kuličky, po kterých se jen zapráší. Tyhle kuličky jsem dělala už pár let i doma a vždy byly hned snědené. A tak jsem to zkusila i tady v Anglii a vyšly skvěle, tak proč si je i tady nedopřát!

Do Osvětimi na vlastní pěst

Tento článek píšu asi s ročním zpožděním. I tak jsem si ale říkala, že by někomu mohl pomoct a usnadnit organizaci výletu do Osvětimi. Já jsem se rozhodla dát výlet do Polska jako dárek svému příteli. Upřímně jsem ale netušila, jak složitá organizace to bude. Protože jsem se snažila udělat překvapení, dost se mi to zkomplikovalo.