Přeskočit na hlavní obsah

Londýn není až takový ráj

Už jsem nějakou dobu z Londýna zpátky v Čechách, ale až dnes jsem se rozhodla napsat tento článek.


Untitled

Přemýšlela jsem, zda chci vůbec psát na internet, jak to všechno bylo a proč jsem se vrátila. Teď jsem si ale řekla, že někoho z vás možná bude zajímat, s čím vším se v Anglii může setkat.



Do první rodiny jsem jela k Liberijcům.  Starala jsem se o dvě děti v pubertálním věku a tak trochu i jejich otce (později jsem se dozvěděla, že ani není jejich otec, své děti a dalších pár manželek má v Libérii). Jejich matka s nimi nežije, žije v Paříži. Toufám si říct, že nevydělávají uplně málo. Přesto byl celý barák v rozpadajícím se stavu, týdenní budget na jídlo pro nás 4 bylo 20 liber. Na všem bylo hrozně složité se domluvit a denně probíhali telefonáty z Anglie do Francie. Nic jsem nemohla udělat bez svého rozhodnutí, takže jakýkoliv spontánní nápad na procházku či výlet do města byl zbytečný. Jen do školy a po škole domů. Děti neměly vůbec žádnou zodpovědnost a na všechno měly výmluvu.

Více k téhle rodině asi dodávat nechci, ukončila jsem smlouvu s agenturou a druhý den ráno se vypařila. Začla jsem si hledat další rodinu, kterou jsem našla přes přátele. Nástup byl asi za měsíc a mně tak vznikl přibližně tří-týdenní gap a tak jsem se rozhodla jet domů na výlet. Nemusela jsem řešit jídlo a bydlení, bylo o mě postaráno, dostala jsem najíst, odpočinula jsem si a viděla se s rodinou. Nemohla jsem to vymyslet lépe.

Druhá rodina se zdála jako výhra. Měla jsem pracovat o něco málo více hodin týdně než v předchozí rodině, jen jedno dítě a celkem ucházející plat. Realita ale bohužel byla nakonec jiná. Moje poučení zní, nekývněte na všechno, nesnažte se být až moc vstřícní. Moje HM si všimla, že svůj volný čas netrávím v klubech, ale v pokoji s knížkou nebo s notebookem v ruce.
I přesto, že domluva byla taková, že pokud ode mě bude chtít babysitting, dá mi to vědět 3 dny předem, domluva přestala platit a já se to dozvídala pár minut, maximálně hodinu předem. Pracovala jsem od pondělí do pátku od rána do osmi večer (v lepším případě). V neděli jsem musela malého vodit do Zoo, aby se viděl se svým tátou, takže opět zabité dopoledne. K tomu si přihoďte nějaké ty babysittingy a asi si umíte představit, že jsem toho měla nad hlavu. Jediný volný den v pracovních dnech jsem měla ten, kdy jsem chodila uklízet k mamce HM barák. Na to už jsem později neměla sílu a alespoň to jedno odpoledne jsem si chtěla odpočinout a vyrazit třeba do centra. Nemluvě o tom, že jsem se s babičkou několikrát nepohodla.
Pak došlo na HM noční směny tzn. hlídat cca od 6pm do 11am, než se vrátila z práce. Ale odpoledne se musela vyspat, takže hlídání opět padlo na mě.

HM ale nedokázala pochopit, že i babysitting přes noc je práce, když přece spím. To už byla pro mě taková poslední kapka. Nedocenění toho, že i já se občas nabídla a nikdy jsem si nestěžovala a snažila se malému pořád vymýšlet nějaký plán. Rozhodla jsem se, že chci co nejdřív odejít. Věděla jsem její reakce, pokud jako důvod řeknu, že pracuji hodně hodin (včetně babysittingů). A počítala jsem s tím nejhorším, koupila si kufr a zařídila nocleh.

Vše bohužel dopadlo přesně tak, jak jsem očekávala. Spousta křiku a házení věcí, obviňování. Dokonce po mě chtěla, abych ji zaplatila vodu a elektřinu za tu dobu, co jsem tam bydlela. Já si sbalila věci do kufru, ona po mě hodila peníze za oddělanou půlku týdne. Já šla k přátelům do hospody, kde jsem čekala na holčinu, která mě u sebe nechala přespat. Za poslední peníze (ty co po mě, naštěstí, hodila) jsem si koupila autobus domů a druhý den ráno už jsem seděla v autobuse směr Praha.

Závěrem chci říct, že to není tak, že bych kvůli těmto dvěma zkušenostem zavrhla Anglii, Londýn nebo au-pairství. Moje zkušenost mě naučila, že jsem ráda doma v Čechách, a že kdybych se jednou chtěla do UK vrátit, nikdy jako live-in. A hlavně i já jsem mohla dopadnout mnohem hůř a je potřeba myslet na to, co mi to dalo.

Držim všem au-pairkám a nannies palce a posílám spoustu síly. Držte se, vždy to má i světlé stránky :)

Komentáře

  1. Mrzi me to Tynko �� chybis nam tu..Ale drzim palce at ti vse vyjde doma..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem teď mnohem šťastnější :) v létě snad přijedu na kukandu :)

      Vymazat
  2. Tyjo Týn, to je šílený, čím jsi si prošla! Aspoň tě teď jen tak něco nepřekvapí. Pokud jsi ale teď šťastná v Česku, tak to můžeš brát jako zkušenost do života.
    B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A přesně tak to beru - jako zkušenost. A každému bych to do určité míry přála. Vyzkoušet si to, poznat jinou kulturu, naučit se anglicky a trochu se otrkat :)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Svatba s odstupem několika měsíců

Zážitek na celý život. To o své vlastní svatbě řekne asi každý. Ale u nás to byl zážitek na celý život i pro většinu svatebčanů, kteří ten den s námi prožili. Pro někoho by tohle vysněná svatba dost možná nebyla, ale pro mě to rozhodně splněný sen byl. I když byl bez zámku, holubic a kočáru. Je to momentka a já jí naprosto miluju. Děkujeme oběma, za všechnu tu pomoc a energii, kterou jste naší svatbě věnovali.

Česká rafaela po britsku a domácí vanilkový cukr

Mnoho z vás mě prosilo o další recepty na vánoční cukroví, které je možné udělat z britských surovin. Dnes se můžete těšit na domácí rafaela. Jednodušše řečeno jsou to sladké kokosové kuličky, po kterých se jen zapráší. Tyhle kuličky jsem dělala už pár let i doma a vždy byly hned snědené. A tak jsem to zkusila i tady v Anglii a vyšly skvěle, tak proč si je i tady nedopřát!

Do Osvětimi na vlastní pěst

Tento článek píšu asi s ročním zpožděním. I tak jsem si ale říkala, že by někomu mohl pomoct a usnadnit organizaci výletu do Osvětimi. Já jsem se rozhodla dát výlet do Polska jako dárek svému příteli. Upřímně jsem ale netušila, jak složitá organizace to bude. Protože jsem se snažila udělat překvapení, dost se mi to zkomplikovalo.