Přeskočit na hlavní obsah

Česká rafaela po britsku a domácí vanilkový cukr

Mnoho z vás mě prosilo o další recepty na vánoční cukroví, které je možné udělat z britských surovin. Dnes se můžete těšit na domácí rafaela. Jednodušše řečeno jsou to sladké kokosové kuličky, po kterých se jen zapráší.

Tyhle kuličky jsem dělala už pár let i doma a vždy byly hned snědené. A tak jsem to zkusila i tady v Anglii a vyšly skvěle, tak proč si je i tady nedopřát!

Untitled




Někteří z vás se ptali o recept na perníčky. Chci v článcích psát recepty na věci, které jsou lehce dostupné. Ne každý z nás má po ruce polský nebo český obchod. A co jsem zatím tak koukala, je velký problém sehnat ingredience na domácí perníkové koření. Takže prozatím recept na perníčky není, ale slibuji, že budu shánět dál :)


A teď tedy zpět k domácímu rafaelu.

Na přibližně 40 kuliček budeme potřebovat:

  • 400 g strouhaného sladkého kokosu (Dried Sweetened Coconut) + cca 100g na obalení
  • 400g slazeného kondenzovaného mléka (Sweetened Condensed Milk)
  • 250g másla (min. 80% tuku)
  • 2 ks (16g) vanilkového cukru (recept na domácí vanilkový cukr níže)
  • sáček celých nesolených loupaných mandlí 

Jak si připravit domácí vanilkový cukr:
  • 250g cukru moučka nabo krupice (Icing/ Granulated Sugar)
  • 1ks vanilkového lusku (Vanilla Pod - může to být ve zkumavce, jako to známe u nás nebo v klasické malé kořence) A kupte si rovnou 2ks, ten druhý využijete v příštím receptu :)

Z vanilkového lusku odkrojíme tvrdé konce, svisle ho rozpůlíme a spolu s cukrem dáme do mixéru. Je potřeba mixovat hodně dlouho, dokud z lusku neuvidíme jen malé tečky (jak je známe z těch super drahých skvělých zmrzlin). Pokud cukr děláte z krupice, mixujte dokud nebude cukr na jemný prášek. Může to zabrat i 10 minut.

Nejvhodnější je, nechat cukr pár dní ve sklenici odležet, aby se hezky provoněl, ale samozřejmě ho můžete hned použít.

Na prázdnou a čistou plochu nasypeme na hromádku kokos s vanilkovým cukrem, rukama zapracujeme máslo a nakonec přilejeme salko a znovu pořádně zapracujeme. Salko přiléváme postupně, abychom mohli ovlivnit konzistenci těsta.

Nelekněte se, směs by měla být hodně hodně lepkavá ale ne tekutá!
Pravděpodobně nevyužijete celé salko.

Směs zabalíme do folie a vložíme do ledničky. Nejlépe přes noc, aby směs hezky ztuhla.

Za den, dva, tři vyndáme směs z lednice a nechápe povolit (cca půl hodinky). Mezitím si můžeme mandličky nakrájet na půlku, aby se nám do kuliček vešlya do misky nebo talíře si nasypeme trochu kokosu.
Když je těsto povolené, vždy kousek odloupneme, v rukách zpracujeme do kuličky, doprostřed vložíme půlku mandle a obalíme v kokosu. Lepší dělat spíše menší kuličky.

Doporučuji naskládat do misky a vložit do lednice, aby se udržely ve tvaru, jakém mají být a nebudou se zdát tolik sladké. Potom jich můžete vyndat jen pár na zobání a průběžně doplňovat.



Já dělala kuličky bez mandliček, abych mohla pár z nich dát malému do školky jako dezert. Zda tam mandle dáte nebo uděláte půlku s mandlemi a půlku bez, to je už na vás :)

Budu moc ráda, když své výtvory označíte na Instagramu hashtagem #VanoceSTynaInUk ať se taky pokochám. A to platí i pro linecké a následující recepty :)


Dobrou chuť!




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Svatba s odstupem několika měsíců

Zážitek na celý život. To o své vlastní svatbě řekne asi každý. Ale u nás to byl zážitek na celý život i pro většinu svatebčanů, kteří ten den s námi prožili. Pro někoho by tohle vysněná svatba dost možná nebyla, ale pro mě to rozhodně splněný sen byl. I když byl bez zámku, holubic a kočáru. Je to momentka a já jí naprosto miluju. Děkujeme oběma, za všechnu tu pomoc a energii, kterou jste naší svatbě věnovali.

Do Osvětimi na vlastní pěst

Tento článek píšu asi s ročním zpožděním. I tak jsem si ale říkala, že by někomu mohl pomoct a usnadnit organizaci výletu do Osvětimi. Já jsem se rozhodla dát výlet do Polska jako dárek svému příteli. Upřímně jsem ale netušila, jak složitá organizace to bude. Protože jsem se snažila udělat překvapení, dost se mi to zkomplikovalo.