Přeskočit na hlavní obsah

Rozhovor s VP

Slíbila jsem Vám sérii článků a tady je první z nich. Několik lidí mi psalo o radu a mysleli si, že jsou jediní, kterým se tady nedaří. Tak to rozhodně není. Málokomu se poštěstí hned napoprvé a je potřeba zabojovat a nejet hned domů. Všem vám moc držím palce!

Budou to rozhovory s těmi, kdo žili nebo žijí v Anglii. Chtěla bych vám jimi ukázat, že opravdu málokdo to tu má snadné a možná se v příběhu sami najdete a nějak vám to pomůže :)

Jako první si můžete přečíst rozhovor s VP, která se vydala tou těžší cestou než je live-in.





T: Ahoj V., jak dlouho jsi byla v Anglii a kde jsi teď?
VP: Momentálně jsem v ČR, v Anglii jsem strávila dva měsíce prázdnin.

T: Proč zrovna Anglie a proč právě tohle období?
VP: Dokončila jsem roční jazykový kurz a už dlouho jsem měla v plánu odcestovat, takže ideální příležitost. Anglii jsem si vybrala, protože jsem k ní měla osobní vztah a vždy se mi tam líbilo. Dalším důvodem bylo i to, že se tam dá jet autem.

T: Takže jsi jela do Anglie autem?
VP: Ano, jeli jsme s přítelem a spojili to s menším výletem. A navíc, mít auto v  Británii je opravdu veliká výhoda, vzhledem k cenám hromadné dopravy.

T: Kam do Anglie jste jeli a kolik vás stála cesta?
VP: Náš cíl byl Brighton, ale díky autu jsme měli šanci víc cestovat. Zpětně mě mrzí, že jsem nepoužila nějakou aplikaci na přehled financí. Tipovala bych přibližně 7500 korun za benzín a trajekt. Ten je dražší než tunel, ale zvolili jsme ho kvůli situaci v Calais na začátku prázdnin. A navíc řidič je jen jeden z nás, takže jsme po cestě spali v kempech a kupovali jsme i nějaké drobnosti na benzínkách.

T: Co bydlení a práce, vše jste měli vyřešené už z Čech?
VP: Už v ČR jsme si hledali práci v UK, odpovídali na inzeráty, ale nepovedlo se. Jeli jsme tedy "na blind" a já jsem si na trajektu přečetla email s pozvánkou na pohovor. A to byla jediná naděje. Bydlení jsme v ČR neřešili vůbec. Prvních 10 dní v UK jsme přespávali v autě po kempech a poté si našli sdílené bydlení v Brighhtonu. Bylo to skvělé, ale už bych takhle "na blind" nejela. Bylo to finančně i psychicky dost náročné.

T: Jaké jsou teď vaše plány, když jste zpátky v ČR?
VP: Náš odjezd do ČR byl velmi spontánní. Žili jsme ve sdíleném bydlení déle než jsme si představovali a pronajmout si v UK byt není vůbec jednoduché. Share-house v Brightonu byl k dispozici pouze měsíc a my tak museli najít něco nového. To nás dost položilo psychicky i finančně. Dojížděli jsme daleko do práce, která nás ani jednoho nebavila a doma jsme se kvůli směnám nepotkávali. Uvědomili jsme si, že z tohoto způsobu žití jsme nešťastní a řekli jsme si, že od toho jedeme pryč a vydělané peníze si užijeme. I přesto, že se tahle situace asi dala nějak vyřešit, myslím, že tohle pro nás bylo nejlepší a rozumné řešení.

T: Máš nějakou radu pro ostatní?
VP

  1. Určitě si najděte bydlení předem a to klidně sdílené, ale vybírejte pečlivě. Bez adresy nedostanete NIN (National Insurence Number), ani účet v bance. Bydlení je základ. Účet si můžete založit online u Santanderu, bez zbytečného vyřizování.
  2. Vlaky jsou drahé a často mají zpoždění.
  3. Nepodceňujte se při výběru práce.
  4. A pamatujte na to, že v UK hodně přihlížejí na reference.



    Komentáře

    Populární příspěvky z tohoto blogu

    Svatba s odstupem několika měsíců

    Zážitek na celý život. To o své vlastní svatbě řekne asi každý. Ale u nás to byl zážitek na celý život i pro většinu svatebčanů, kteří ten den s námi prožili. Pro někoho by tohle vysněná svatba dost možná nebyla, ale pro mě to rozhodně splněný sen byl. I když byl bez zámku, holubic a kočáru. Je to momentka a já jí naprosto miluju. Děkujeme oběma, za všechnu tu pomoc a energii, kterou jste naší svatbě věnovali.

    Česká rafaela po britsku a domácí vanilkový cukr

    Mnoho z vás mě prosilo o další recepty na vánoční cukroví, které je možné udělat z britských surovin. Dnes se můžete těšit na domácí rafaela. Jednodušše řečeno jsou to sladké kokosové kuličky, po kterých se jen zapráší. Tyhle kuličky jsem dělala už pár let i doma a vždy byly hned snědené. A tak jsem to zkusila i tady v Anglii a vyšly skvěle, tak proč si je i tady nedopřát!

    Do Osvětimi na vlastní pěst

    Tento článek píšu asi s ročním zpožděním. I tak jsem si ale říkala, že by někomu mohl pomoct a usnadnit organizaci výletu do Osvětimi. Já jsem se rozhodla dát výlet do Polska jako dárek svému příteli. Upřímně jsem ale netušila, jak složitá organizace to bude. Protože jsem se snažila udělat překvapení, dost se mi to zkomplikovalo.