Přeskočit na hlavní obsah

Linecké z britských surovin

Vánoce se blíží a tady v Londýně nehrozí, že by vám to sníh připomněl. Františci ani purpura vám byt neprovoní a tak nezbývá nic jiného než upéct naše typické české vánoční cukroví.

Trochu jsem měla strach z britských ingrediencí, ale nakonec to dopadlo lépe než jsem čekala a věřte mi, že s tímhle u britů zabodujete!


Untitled

Vsadila jsem na jistotu a rozhodla se upéct linecké cukroví. Britové neodolají křehkosti a my zase té klasice připomínající domov. Není na tom nic složitého a ani vám to nezabere moc času.

Doma jsem bohužel neměla taková ta vykrajovátka s prostředkem, která používáme v ČR. Takže jsem slepovala stejná, ale myslím, že to nijak nevadí. Oni stejně nevědí, jak to má vypadat :D

Jako první jsem dělala zkušební malou várku, která vyšla asi na 20 slepených kousků (2 plechy). Vše se snědlo a já druhý den dopékala jednou tolik.

Na malou várku potřebujeme: 

  • 210 g hladké mouky (plain flour)
  • 140 g másla (nejlépe alespoň 80% tuku, Unsalted!)
  • 70 g moučkového cukru (Icing sugar)
  • 1 žloutek (my používáme vajíčka Free Range Eggs, která jsou z volného chovu)

  • Jam/marmeládu na namazání
  • salko nebo strouhaný kokos pro dětskou verzi

Vše si nasypeme a nalejeme na jednu velkou hromadu na pracovní ploše. A potom jen zpracujeme vše dohromady. Zabere vám to kolem pěti minut. Kdyby se vám to nedařilo za žádnou cenu spojit, přidejte ještě trochu másla.


Když vám vše drží pohromadě, těsto zabalíme do průhledné folie a na chvíli strčíme do lednice. Mezitím se rozehřejeme troubu asi na 160 stupňů.


Untitled

Přibližně po 10-15 minutách ho můžeme vyndat. Plochu si posypeme trochou mouky, stejně tak i váleček. Rozválíme a vykrajujeme. Samozřejmě by to měl být sudý počet, abyste to mohli slepit :)

Untitled


Plech nemusíme nijak mazat, rovnou na něj naskládáme vykrojené linecké a strčime do trouby. Počítejte tak kolem 20ti minut. Když vám začne cukroví zlátnout, vytáhněte ho z trouby a ještě teplé sundavejte z plechu třeba někam na talíř. Jinak by se vám mohlo polámat.

Když vychladne, můžete ho namazat a slepit jakýmkoliv džemem, který máte zrovna po ruce.

Když mi zbylo už jen trochu těsta, kápla jsem do něj trochu salka, abych ho osladila a takhle vykrojené a ochucené jsem je dala upéct. Druhá varianta je vmíchání kokosu do těsta. A nebo prostě jen samotné. Tahle cukroví už potom neslepuji a pro děti jsou skvělé na zobání. Alespoň všude nejsou drobky :D

Untitled

Kdybyste chtěli udělat větší várku, jen dodržujte poměr. Takže například všeho dvakrát tolik.

Věřím, že si vy i děti pochutnáte a zabavíte se na odpoledne!

Jen ještě jedno doporučení - dětem oddělte trochu těsta, ať si s ním dělají co chtějí, jinak z toho budete na prášky. Já už tu chybu znova neudělám :D



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Svatba s odstupem několika měsíců

Zážitek na celý život. To o své vlastní svatbě řekne asi každý. Ale u nás to byl zážitek na celý život i pro většinu svatebčanů, kteří ten den s námi prožili. Pro někoho by tohle vysněná svatba dost možná nebyla, ale pro mě to rozhodně splněný sen byl. I když byl bez zámku, holubic a kočáru. Je to momentka a já jí naprosto miluju. Děkujeme oběma, za všechnu tu pomoc a energii, kterou jste naší svatbě věnovali.

Česká rafaela po britsku a domácí vanilkový cukr

Mnoho z vás mě prosilo o další recepty na vánoční cukroví, které je možné udělat z britských surovin. Dnes se můžete těšit na domácí rafaela. Jednodušše řečeno jsou to sladké kokosové kuličky, po kterých se jen zapráší. Tyhle kuličky jsem dělala už pár let i doma a vždy byly hned snědené. A tak jsem to zkusila i tady v Anglii a vyšly skvěle, tak proč si je i tady nedopřát!

Do Osvětimi na vlastní pěst

Tento článek píšu asi s ročním zpožděním. I tak jsem si ale říkala, že by někomu mohl pomoct a usnadnit organizaci výletu do Osvětimi. Já jsem se rozhodla dát výlet do Polska jako dárek svému příteli. Upřímně jsem ale netušila, jak složitá organizace to bude. Protože jsem se snažila udělat překvapení, dost se mi to zkomplikovalo.