Přeskočit na hlavní obsah

Trip po Londýně

V Londýně žiji už čtvrtý měsíc. Když se nad tím tak zamyslím, nic jsem pořádně neviděla. Když tu žijete, nepřemýšlíte nad tím, že byste si udělali výlet. Občas jdete kolem BigBenu, přes Trafalgar square nebo projdete Oxford Street, protože si potřebujete koupit v Primarku teplé ponožky na zimní noci. Ale je tu spousta věci k vidění, a určitě není na škodu občas vypnout a opravdu si vymyslet výlet.

A skvělou příležitostí je dělat někomu průvodce. Začnete plánovat, co byste chtěli ukázat a zjistíte, že více jak polovinu věcí jste sami neviděli.

A já na necelé čtyři dny vymyslela program minulý týden. Třeba bude někomu inspirací :)

1 den.

Nebylo moc času, takže jsme skončili jen na večeři v polské restauraci, kterou nám doporučila majitelka bytu, ve kterém jsme bydleli díky Airbnb.

Untitled

Restaurace se jmenuje Autograf GRILL a najdete ji blízko Finsbury Park. Je cenově velmi dostupná. Porce byly obří, že to ani jeden z nás nesnědl. A jídlo jste si vybrali do deseti liber.
Dali jsme si kuřecí prso se sýrem a houbami a polish hamburger, který byl víc obřím karbanátkem v housce než hamburgerem :D

2. den

Další den měl celý propršet, ale nakonec to dopadlo lépe než jsme čekali.

Jeli jsme na Leicester square, prošli na Trafalgar square (kde už se stavěla obrazovka pro sobotní rugby finále). Potom jsme klasicky prošli skrz Whitehall k BigBenu a přes most dál k London Eye, kde jsme odbočili na náplavku a šli po ní až k Southwark Bridge, po kterém jsme došli k Monumentu. Tam jsme zjistili, že vyhlídka z něj stojí 4 libry, a to nám přišlo zbytečné.
Pokračovali jsme proto k London Brige Pier. Koupili jsme si jízdenky a jeli lodí až na Greenwich Pier. Jestli se nepletu, jeli jsme asi 20 minut a pro mě to byl neskutečný zážitek. Nehledě na počasí, připomnělo mi to Chorvatsko, jízdu na lodi a čestvě grilované ryby. Nemluvě o skvělém výhledu na Tower Bridge. Lepší asi odjinud mít nebudete.
Když jsme dorazili na Greenwich začalo dost pršet a my se tak rozhodli vynechat hledání nultého poledníku a vyrazili jsme směrem k O2 Aréně, kde jsme nasedli na Emirates lanovku. Už byla tma, takže výhled na památky nebyl, ale noční pohled na Londýn taky není rozhodně k zahození!

Untitled

3. den

Sobotní počasí bylo jako by očekávalo léto a to pro nás znamenalo procházku po parcích. Byli jsme se podívat v Postman's Parku. Není to tam velké, ale můžete si na zdi přečíst příběhy lidí - zachránců. Většina z nich byla překvapivě mladá.

A poté zase zpět do centra. Skrz Horse Guards Parade do St James Parku a k Buckingham Palace. Odbočili jsme do Hyde Parku a směřovali to ke Speakers' corneru, na který jsme se těšili. Bohužel se tam nic zajímavého nedělo a my se tak bez kulturních zážitků odebrali na finále rugby do hospody White Mustache.

4. den

Byl stejně krátký jako ten první a my toho moc nestihli. Ale občas je důležitější kvalita než kvantita. A tímhle heslem jsme se my drželi.
Čekal nás skvělý zážitek. Prohlídka po Arsenalském stadionu. Ano, nebudeme si nic nalhávat, není to nejlevnější ale myslím si, že to za to stojí! Málo komu se poštěstí se jít podívat na zápas do Emirates Stadionu. Takhle ho sice uvidíte prázdný, ale můžete si sednout na místa trenérů a VIP. A sednout si v šatně na místo Petra Čecha...chápete. Prostě super :D

Untitled

Bylo fajn si odpočinout a zase vidět něco nového. Jak často chodíte na výlety ve městě kde bydlíte?

1. Když sem bydlela v Londýně, tak každý víkend. Teďka, co sem zpět doma si řikám, že sem necestovala ješte více i víc mimo Londýn:)

1. Tak to ti závidím. A je nějaké místo, které se ti hodně líbillo a ráda ses tam vracela?

2. Ten výlet lodí k Greenwich ti celkem závidím, příště se tam taky musím podívat. Už si to říkám druhým rokem a stejně vždycky skončím jen ve west LDN a kvůli nedostatku času se nedostanu dál než do Central L. Ale jedno z mých oblíbených míst je Holland Park, Kensington Grdns. a celý Notting Hill s Portobello Rd ;)

Populární příspěvky z tohoto blogu

Svatba s odstupem několika měsíců

Zážitek na celý život. To o své vlastní svatbě řekne asi každý. Ale u nás to byl zážitek na celý život i pro většinu svatebčanů, kteří ten den s námi prožili. Pro někoho by tohle vysněná svatba dost možná nebyla, ale pro mě to rozhodně splněný sen byl. I když byl bez zámku, holubic a kočáru. Je to momentka a já jí naprosto miluju. Děkujeme oběma, za všechnu tu pomoc a energii, kterou jste naší svatbě věnovali.

Česká rafaela po britsku a domácí vanilkový cukr

Mnoho z vás mě prosilo o další recepty na vánoční cukroví, které je možné udělat z britských surovin. Dnes se můžete těšit na domácí rafaela. Jednodušše řečeno jsou to sladké kokosové kuličky, po kterých se jen zapráší. Tyhle kuličky jsem dělala už pár let i doma a vždy byly hned snědené. A tak jsem to zkusila i tady v Anglii a vyšly skvěle, tak proč si je i tady nedopřát!

Do Osvětimi na vlastní pěst

Tento článek píšu asi s ročním zpožděním. I tak jsem si ale říkala, že by někomu mohl pomoct a usnadnit organizaci výletu do Osvětimi. Já jsem se rozhodla dát výlet do Polska jako dárek svému příteli. Upřímně jsem ale netušila, jak složitá organizace to bude. Protože jsem se snažila udělat překvapení, dost se mi to zkomplikovalo.