Přeskočit na hlavní obsah

Uvězněna v rutině

Určitě měl každý z nás období, kdy cítil, že vlastně nic pořádně nezažívá, stojí na jednom místě a čas mu protéká mezi prsty.

Hodně lidí se v tuhle chvíli rozhodne odjet do zahraničí a začít žít znova. Jinak. Pestřeji. Pro mě ale teď nastal pravý opak.


Untitled
I já jsem jela do Anglie s myšlenkou, že na prvním místě je pro mě ten jazyk. Další důvody byly chuť cestovat, poznávat jinou kulturu, jiná jídla, našetřit nějaké peníze, osamostatnit se, zažít ten pocit žít v neznámu...

Bohužel jsem teď ve fázi, kdy si na jednu stranu nemám na co stěžovat...na druhou stranu jsem ochotná tu zahodit vše, co jsem si tu vybojovala.

Podle mě to tu je tak, že jste pořád tak trochu jednou nohou na ulici a bojujete tu opřežití jako jeden lev mezi všemi, kteří jsou vám ve výsledku dost podobní. Možná to tak už po pár letech není, to se já ale nedozvím.

Mám teď rodinu, která se o mě opravdu stará, snaží se mi vyjít vstříc, pomoct mi se zařizováním jakýchkoliv důležitých věcí. Ale ani tohle boužel není všechno. Je tu i ta druhá - negativní stránka věci a to celkem podstatná. Pěněz by mohlo být víc a práce méně. Normální au-pair pracuje asi 25 hodin týdně, já pracuji přibližně 50. A to nepočítám, že mi k tomu občas přibude další CD směna (jak by řekla moje mamka - cédéčko) nebo několik nočních za sebou. Nejlépe samozřejmě pátek, sobota, neděle. Neříkám že se mám finančně špatně, když chci jít na kafe do STB, tak prostě jdu, když si chci  jít zacvičit, můžu. Bohužel to ale rozhodně není množství k jakémukoliv našetření :(

Můj týden je tedy vesměs pracovní a když mám volnou sobotu, ráda se jen zavřu do pokoje a čtu si blogy, sleduju youtube nebo si čtu knížky a časopisy. Prostě si jen udělat hezkou chvilku sama se sebou. Upřímně ani není moc energie na nějaké výlety. Což mě mrzí, ale je tomu tak.

Ještě minulý týden jsem si pohrávala s myšlenkou o návratu zpět do ČR. Nic mě tady nedrží, příjde mi, že v jazyce už se nezlepšuji, peníze nenašetřím, necestuji... Nemám důvod tu dál být. Čím více jsem nad Prahou přemýšlela, tím více se mi to líbilo.
Vím že jsem se změnila, že si chci více užívat života, že mám jiný pohled na spoustu věcí a opravdu věřím v to, že si Prahu dokážu užít víc než tomu bylo dosud.
Začínám přemýšlet o vysoké škole, pořádné práci, osamostatnění se. Najít si nějaký denní režim života a udělat ho zábavnějším. A hlavně...začít žít konečně svůj život a ne život dvoučlenné rodiny v Londýně.

Někdo si může říct, že jsem tu jen chvíli, ale o tom to není. Je to o tom pocitu, jak se v dané chvíli cítíte. Někde se vám může dařit, můžete mít štěstí, být šťastní a i po dvou letech na tom místě žít dál. Někdy ale cítíte, že to není ono.

Mé sny se stávají realitou a já se na přelomu nového roku, po půl roce stráveném v Londýně, budu šťastně vracet domů. A už teď se na to moc těším!

Chovejte se tak, abyste byli šťastní! Život je moc krátký na to, trávit ho bez radosti z něj. A nebojte se změn a zkoušek. I ty negativní vás někam posunou a dodají vám spostu zkušeností.
Chce to jen odvahu, věřit v sám sebe a udělat ten první krok.

Komentáře

  1. To jsi napsala moc krásně, já se mám sice drobet líp, ale Lodnýn je pro mě hrozná prasárna , kde se taky nijak nevyvíjím. atak na Vánoce balím kufry, jedu si udělat měsíc flákací dovču a pak vyrazím asi do Walesu :D aneb zas nová prdel na prozkoumávání.. tak ať ti štěstí přeje :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tu měsíční dovču ti moc závidím!! :D Další kdo balí kufry...nějak se to tu rozpadá :( Ale děkuji ti! :)

      Vymazat
  2. Dost podobně to zažívám i já, sice už jsem loni dělala au pair a letos už jsem se chtěla posunout, ale nakonec jsem se rozhodla pro další rodinu a říkala si, že to bude třeba jiné (na předešlou rodinu si nemůžu stěžovat, byli hodní) a tahle rodina je taky pohodová, ale ani po 2 měsících se tu necítím šťastná, jak bych si přála, snažím se šetřit peníze, ta rutina mě ubíjí a těším se až za měsíc odjedu do čr, přesně jak píšeš, chci si užívat života a ne jen přežívat a říkat si, že to vydržím nedej bože až do konce :D držím palce ať ti vyjde ta Praha a ať jsi konečně šťastná, protože to je to nejdůležitější kromě zdraví =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,

      mrzí mě, že nejsi šťastná, asi na to prostě nejsme stavěné :D. Po všechn těch zkušenostech si říkám, že už bych šla pracovat jedině live-out. I když je rodina hodná, stejně se toho strašně zneužívá. Ty jsi doma?! A můžeš pohlídat? Jdeš někam večer? A mohla bys vyvenčit psa, když nikam nejdeš? Však to určitě znáš...

      Tak i to bě přeju hodně štěstí v ČR. :)

      Děkuju,Týna

      Vymazat
  3. Hezké je, že to vlastně mělo smysl - jednak jsi něco zažila a především ti to pomohlo si uvědomit, co opravdu chceš :) Držím palce! A co je to za Starbucks dobrotu, prosím? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,

      jsem ráda, že toho vidíš tuhle stránku. Hodně lidí mi právě řiká, že to vzdávám a neuvědomují si, že mě to vlastně hodně dalo. Posunulo mě to někam dál a konečně vím co chci!

      Je to Honey-almond horká čokoláda a něco skořicového, upřímně nevím co, nechala jsem si poradit :D Ale obojí mi moc chutnalo. Čokoláda byla hodně sladká, ale já to mám takhle v zimě ráda :)

      Moc ti děkuji,
      Týna

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Svatba s odstupem několika měsíců

Zážitek na celý život. To o své vlastní svatbě řekne asi každý. Ale u nás to byl zážitek na celý život i pro většinu svatebčanů, kteří ten den s námi prožili. Pro někoho by tohle vysněná svatba dost možná nebyla, ale pro mě to rozhodně splněný sen byl. I když byl bez zámku, holubic a kočáru. Je to momentka a já jí naprosto miluju. Děkujeme oběma, za všechnu tu pomoc a energii, kterou jste naší svatbě věnovali.

Česká rafaela po britsku a domácí vanilkový cukr

Mnoho z vás mě prosilo o další recepty na vánoční cukroví, které je možné udělat z britských surovin. Dnes se můžete těšit na domácí rafaela. Jednodušše řečeno jsou to sladké kokosové kuličky, po kterých se jen zapráší. Tyhle kuličky jsem dělala už pár let i doma a vždy byly hned snědené. A tak jsem to zkusila i tady v Anglii a vyšly skvěle, tak proč si je i tady nedopřát!

Do Osvětimi na vlastní pěst

Tento článek píšu asi s ročním zpožděním. I tak jsem si ale říkala, že by někomu mohl pomoct a usnadnit organizaci výletu do Osvětimi. Já jsem se rozhodla dát výlet do Polska jako dárek svému příteli. Upřímně jsem ale netušila, jak složitá organizace to bude. Protože jsem se snažila udělat překvapení, dost se mi to zkomplikovalo.