Přeskočit na hlavní obsah

Recenze - (neskutečná) Dívka ve vlaku

Už několik měsíců mi doma ležela knížka Dívka ve vlaku. Stále jsem se ji vyhýbala, kupovala nové knihy, jiné si půjčovala v knihovně... Udělala jsem obrovskou chybu. Tolik mě už hodně dlouho žádná kniha nezaujala.

"V těchto vlacích jsou povědomé obličeje, lidi, které vídám týden co týden a kteří jezdí sem tam. Poznávám je a oni asi poznávají mne. Nevím však, zda mě vidí takovou, jaká doopravdy jsem."

Zdroj: Pinterest
Knihu napsala Paula Hawkins, o které jsme doteď neslyšeli. Narodila se v Zimbabwe, ale je to britka. Nerozumím tomu, jak něco tak skvělého dokázala napsat během půl roku.

Kniha se dotýká velmi zajímavých témat ze života. Někdo z nás možná zná lidi, kteří si tím prošli, možná si tím prošel i někdo z vás osobně. Alkohol, domácí násilí, ztráta zaměstnání, denní stereotyp, nevěra nebo milostný trojúhelník.
Samozřejmě hlavní zápletka už natolik běžné téma není. Téma vraždy v knihách nebo i seriálech a filmech je ale vždy nějakým způsobem zajímavé. Lidé jsou tvorové zvědaví a Dívka ve vlaku ve vás postupně zvyšuje zvědavost po celou dobu čtení.

Líbí se mi, jak je kniha psaná z pohledu více lidí. Čtenář si tak postupně dává všechny informace dohromady a čím vyšší číslo stránky je, tím více si jste jistí, že už víte, jak to všechno dopadne. Věřte mi, že tomu tak nakonec nebude. Čeká vás rozhodně velké překvapení. Možná i zklamání, pokud se jako já vžíváte do rolí postav.

Vše je tak krásně popsané, že většina z nás si připadá, jako by byla součástí příběhu. To že jezdíte denně vlakem, ve stejný čas kolem stejného místa. Každý z nás to má stejně. Ať už jezdí do školy nebo práce, vlakem, autobusem nebo třeba tramvají. Potkáváme ve stejný čas stejné lidi, my známe je, oni znají nás. Ve skutečnosti ale vůbec nemáte ponětí, co je to za lidi.

Nálepku Zlaté edice má Dívka jednoznačně oprávněně a já už se nemůžu dočkat až Paula vydá další knihu. Snad se někdy dočkáme.... A možná by mi ani nevadilo, kdyby to bylo pokračování téhle. Ty hrdiny jsem si opravdu oblíbila.
Z mé strany tedy rozhodně plný počet bodů!


Komentáře

  1. I mně se líbila, moc, viz recenze na blogu www.siraelxy.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Svatba s odstupem několika měsíců

Zážitek na celý život. To o své vlastní svatbě řekne asi každý. Ale u nás to byl zážitek na celý život i pro většinu svatebčanů, kteří ten den s námi prožili. Pro někoho by tohle vysněná svatba dost možná nebyla, ale pro mě to rozhodně splněný sen byl. I když byl bez zámku, holubic a kočáru. Je to momentka a já jí naprosto miluju. Děkujeme oběma, za všechnu tu pomoc a energii, kterou jste naší svatbě věnovali.

Česká rafaela po britsku a domácí vanilkový cukr

Mnoho z vás mě prosilo o další recepty na vánoční cukroví, které je možné udělat z britských surovin. Dnes se můžete těšit na domácí rafaela. Jednodušše řečeno jsou to sladké kokosové kuličky, po kterých se jen zapráší. Tyhle kuličky jsem dělala už pár let i doma a vždy byly hned snědené. A tak jsem to zkusila i tady v Anglii a vyšly skvěle, tak proč si je i tady nedopřát!

Do Osvětimi na vlastní pěst

Tento článek píšu asi s ročním zpožděním. I tak jsem si ale říkala, že by někomu mohl pomoct a usnadnit organizaci výletu do Osvětimi. Já jsem se rozhodla dát výlet do Polska jako dárek svému příteli. Upřímně jsem ale netušila, jak složitá organizace to bude. Protože jsem se snažila udělat překvapení, dost se mi to zkomplikovalo.